Friday, January 30, 2009

Varmt garaget snart

Köpte 2 st nästan nya 1000w element för 100:-(återvinningen är en bra affär) och idag monterade jag in dom i garaget, ska köpa en sån där elmätare så man håller koll på hur mycket poooower det går i månaden och kan betala hyresvärden.
Köpte nå bläster grejer igår som jag behövde, men eftersom kompressorn inte mår bra i kyla så blev det att koppla in lite värme i garaget :-)
Nu kanske gumman slipper klä sig som en Michelingubbe för att vara i garaget, hon som är lite frusen...hon var nog en isbjörn i ett tidigare liv och har frusit färdigt redan..hehe.
Det har hållit en 5 plus hela vintern utan element men jag satte dom på 15 grader nu så vi får väl se hur det går och blir..

Fick mitt bakdäck till hojen idag, kom från tyskland ändå till dörren och det ingick i priset, perrfa!
Nu har man att slänga på sen i sommar när det som sitter på blir Hyland "lookalike".

Annars mest suttit vid datorn och gjort lite service sheets till hojen, så man har lite koll på vad och framför allt NÄR man gjort saker och ting, tex så kan man då hålla koll på hur många mil man kör på ett däck..eller när man senast bytte olja m.m.

Nu kom Joel hem så skall umgås med han en stund nu innan jag dra iväg och jobbar.

Fridens!

No comments: