Thursday, January 08, 2009

Hemma sjuk..

I natt hostade jag blod igen och beslöt mig för att stanna hemma idag, svårt beslut eftersom man både behöver pengarna och har trevligt på jobbet. Skulle desutom ut på stan idag och det är ju alltid extra kul.
Nåja..man får sitta hemma och kraxa som en kråka istället.
Sitta vid datorn med filt och snorpapper verkar bli det som händer nu, kan inte sova hur som helst och snart går solen upp :-)


Nåja nog om det, beslöt mig att fippla med photoshop lite..tog en taskig färgbild och försökte göra den till en halvbra svart/vit bild:





Blev väl ingen höjdare men jag höll bara på i 5 minuter med den..är ju hur kul som helst vilket jag glömmt bort lite.
Kanske blir det fler bilder här på forumet som jag gjort:-)

Nu är mitt te varmt och hade det inte varit för att man är utan wiskey så hade jag följt ett gott råd från jobbet...6 cl Wiskey med 2 pressade vitlöksklyftor i en salig halsontbotarmix(vilket alfabets ord), att svepas!

Fridens!

3 comments:

Ewa said...

Hej på dig!

Va kul att du också börjat trixa med foton...

Ja, detta jag berättade om på min blogg är så jäkla trist, och har ju pågått sedan maj... Få se nu vad som sägs då facket aggerar igen.

Tyvärr så har jag inga papper från förhandlingarna. Det har jag inte blivit delgiven, vilket jag tycker är MYCKE konstigt. Ska inte jag få läsa vad som sagts, då jag inte fick vara med?! Hmm...

Krya på dig. Hosta med blod, låter inget vidare hurru! :S

/Ewa veva

Ewa said...

Föresten... Har du läst Tusen strålande solar och Flyga drake? Om inte, så gör det.

Tjingeling!

mangan said...

Nu har jag ju trixat med foton sen jag gick i nian iof, det började med svart/vitt foto och framkallning i nian på "frittval" som det hette, sen köpte jag en sån utrustning när jag började jobba och fick penki på fickan. (Du vet ingen som vill köpa en utrustning för framkallning?)
Sen så är jag ju utbildad webbdesigner/Photoshop snubbe också,tyvärr upptäckte jag ju att jag glömt massor i photoshop :-(
Men kul är det!

Dom böckerna har jag inte läst, har kollat på dom dock..tack för tipset!(mitt lånekort på biblioteket håller på att vara välanvänt nu:-)

Fridens!