Tuesday, January 20, 2009

Presidenthund, köttsoppa och Rock n Roll

Eftersom både morsan och farsan(mest farsan) är lite "understimmulerade" efter dom blev tvungna att ta bort hunden i sommras så hade dom nu i förra veckan tingat en hundvalp.
Sagt och gjort så lovade jag att hämta hunden i Aborrträsk untanför Arvidsjaur, packade in mig själv, gumman, barnen och morsan i bilen i Lördags och satte av mot hundlandet.
Fick kaffe, mackor och kakor och en massa hundsnack..kollade veterinärprotokoll, skrev på papper m.m. och sen lastade vi in oss i bilen igen.
Körde över Piteå hem och stannade efter en timmes färd(då valpen vaknade) och han fick ut och pissa.
Hunden blev döpt till Obama (Svart med lite vit i pälsen), så typiskt fyndigt av morsan.
Liksom den riktige Obama skall bli en frisk fläkt i USA så hoppas dom att hunden Obama skall bli en frisk fläkt i deras liv :-)
En verkligen fin hund verkar det bli, bra psyke..inte för rädd och social och älskar alla! :-)

Söndag så hälsade vi på min sjuke bror som även fyllde år, bakade en kaka med gumman som vi hade med oss...lånade en bok som brorsan rekomenderade som jag nu läser, memoarerna av en pansargeneral i tyska armen under andra världskriget, verkar intressant.
Barnen stannade inte länge utan sprang över till morsfarsan (till hunden alltså..hehe).
Vi fikade och svammlade på en bra stund och när vi skulle hämta barnen för att åka hem och göra klart köttsoppan så hade morsan redan ställt fram mat så vi blev kvar..mat e gött!

Gjorde köttsoppan klar i tisdags efter jobbet(jag hackade bara allt grönt, resten gjorde gumman) så kom M och käkade med oss...det blev riktigt gott, jag fick dock en allergireaktion på nått och spenderade kvällen med att klia mig samt svettas floder...tur jag har piller så det hade gått över när jag skulle sova.

Idag har man varit ute i snöyran på jobbet, rätt skönt att vara ute dock när man mest suttit inne hela helgen.

Annars massor med tankar om allt möjligt men som vanligt när man sätter sig och ska skriva så finns där inget..suck!

Fridens på er!

1 comment:

Anonymous said...

Presidenthunden i bilder...

http://nyhetskanalen.se/1.942463/2009/04/15/presidenthunden_motte_pressen