Wednesday, August 29, 2007

Toapapper, Ali Baba och reflektioner om världen

Torkat mig med Elgigantens eleganta reklamtrycksak där bak, undrar om dom ser godtyckligt på den saken nästa gång man skall handla där..Hmmm!?
Sååå då man står där i duschen och tvättar bort trycksvärtan ur arslet, bannar man sig då därför att man var så förvirrad när man köpte dasspapper sist och lade HELA balen i köket!!!??
Om det inte vore för att jag kom ihåg min tankegång så väl ”jag lägger den här i köket för det är kvar miiinst 4 rullar på toa ännu, det tar bara plats att lägga dom därinne på toan nu redan”
Suck..vilken misär med minne som en guldfisk!(Ni vet..simmar runt skålen ett varv och säger..”ohhh här har jag inte varit förrut!!”)
Nåja...större delen av världens befolkning vet inte ens vad man pratar om när man säger toalettpapper..HELL större delen vet inte ens vad toalett är.(Många i världen sätter likhetstecken mellan Guldfisk och mat)
Man har det bra som kan sitta på en apprat som är värd 100 årslöner för vissa och klaga om en sån trivial sak som toalettpapper..eller avsaknandet av sådant i rätt rum i sitt hem..HELL många har inte ens ett hem..än mindre flera rum i det!
Men Alibabba och dom 40 rövarna då...han måste väl ändå ha haft massor med toapapper??...eller har dom Elgiganten i Jemen, Iran, Irak eller vart han nu härstammar ifrån?

No comments: