Sunday, August 19, 2007

Lördag kväll och laxfiske?!!

Ringde en polare och sen en till och det var MC tur på gång så sagt och gjort så tankade man och hängde på.
Vi styrde kosan mot Boden(på södra sidan om älven) det omistkänliga doften av ko urin fyllde hjälmen när vi passerade en rad byar på vägen, snart anlände vi till älven alldeles vid kraftstaionen i Boden. När vi stått där en 5 min så fick en av gubbarna på en lax men det vandrade nära stranden så vi lev tillbedda (kasta sten för helvete så han inte gåt i botten vid land) att kasta sten i älven för att skrämma ut den på djupare vatten.
8.3 Kg vägde den och vi, hungriga som vi var, yckte att den orde rensas och slängas på elden direkt..det förslaget mötte ingen direkt entusiasm men vi tyckte då att det var ett bra förslag.
men vi hann inte stå där så länge förrns Mikas kvinna kom med kaffe och bullar vilket var heeeelt OK:-)
Annars hände väl inte så myckte mer på den resan annat än att jag förbannade mig på vägen hem att jag tog fel ahndskar och frös som en hund, Ingela tyckte inte om mina händer på sin mage när jag anlände hos henne kan jag säga..Brrrr!
Åkte hem efter en stunds kramande i soffan och fick se Mikas bil utanför Simon så jag slank in där en stund och fick mig en kall öl och lite skitsnack..skrattade gott gjorde vi också åt diverse händelser och bizzaro grejer från förr...roligt om än man var trött som en hund. Men nu har man vaknat till liv lite, fick just i mig en halv hamburgare från tidigare idag:-)

Känner mig inte särskilt kreativ i ord just nu så jag lämnar detta nu och styr min kosa mot soffan en stund tills john blund kommer...frid på er!

No comments: