Wednesday, August 22, 2007

Ledig imorrn..yeees!

När jag kom hem var jag tröttare än en krokodil i öknen, dök i sängen så fort att jag knappt hann få av mig kläderna..precis när jag börjat drömma nått riktigt bizart och intressant( tror det var nått plastkulekrig i ett köpcentrum eller nått sånt) så dök min andra hälft upp och eftersom hon också genomlidit denna dag halvsovandes på jobbet så gjorde hon mig raskt sällskap i sängen, efter en dryg timmes intensivt snarkande(från min del iallafall..tydligen..jag vet ju inte om det är sant eftersom jag då inte hörde nååånting..hehe) så gjorde gumman en "nubberöra" som vi kalasade i oss lite så där halv nyvakna och virriga.
Nåväl maten piggade upp oss till den milda grad att det bar av till gäddvik där vi hjälpte några gemensamma vänner lägga nytt plåttak på ett av deras gårdshus. (ungarna har ett eget litet hus på tomten där dom huserar och dom var vist less på att måsta ha hinkar utställda på strategiska ställen..go figure!)
På vägen hem vi halv tio kom jag på den brilljanta iden(kaffestinna och lite mera utsövda) att hälsa på en polare till mig som har ett underbart ställe ute vid havet, där fick vi mera kaffe och ja ni förstår varför jag är vaken ännu :-s
Väl hemma så hittade jag dunken med vin som tanten hade med sig...så man tog ett glas i dushen och ytterligare ett nu..smaskens faktiskt..har inte druckit rödvin på ett bra tag så det kändes gött i läckergommen minsann(oj oj nu var det försvinnande fort slut det med, ett till kanske??).
Ja va fan..ledig imorrn och jobbar hela helgen så varför inte. Konstigt det där förresten att man som måste motivera och göra det legitimt inför en själv att ta några glas vin en tisdagkväll, sån har jag fan inte varit förr..kanske man börjar bli gammal och förståndig..NAAAAE..hehe..man vill inte tro det men så är det nog;-)

Har ett avsnitt kvar att se på "Race to Dakar", ni som kanske såg "Long Way Round" fattar när jag säger att det är dom..minus Ewan McGregor denna gången(fast dom kommer snart med en "Long Way Down" där dom båda åker längst ner i Afrika!!?)
Nå iallafall så ger dom sig på Paris-Dakar tävlingen på MC och den resan är som fylld med trubbel kan man säga, men sååå kul att se faktiskt.
"Long Way Round" var bättre men där körde dom London-New york på MC..runt hela världen i stort sett..nåja se det om ni kan och är intresserade av MC, strapatser, kulturkrockar, möten mellan människor och sånt.
Nu kolla det klart och sen krypa ner och antasta gumman med min vinandedräkt..

Frid på er!

No comments: