Friday, August 17, 2007

Fredagsregn och måste man städa då??

Kollade in filmen "Wild Hogs" igår och det var inga dåliga vyer man fick se från hojsadeln där i Amerikat, blev så sugen att jag sa "måste ut på långsväng med hojen imorgon" men det skiter sig ju och det grövsta, klev upp imorse och stog i köksfönstret och tittade ut på förstörelsen av min "Wild Hogs" dag...fan det regnar ju golfbollar ute idag, smattrar mot rutan i en frenetisk, pulserande och ej avmattande trumvirvel.
Nåja vad skall man göra, man har ju inte direkt haft nån tumme med vädergudarna i sommar hur som helst.
Men då infinner sig den där "DUKTIGE" mangan som tänker att då kan man ju röja upp lite och försöka tömma den där lådan med projektlappar samt städa lite istället..sen finns det ju nån slags materiamagnet här runt datorn som drar till sig diverse papper och andra aterialjer och att få röjt undan så man ser skrivbordets färg vore ju inte så dumt heller kanske.
Men varför det undrar då den "LATE" mangan som sitter på andra axeln och viskar i mitt öra, kan man inte bara ta det lugnt idag och pilla navelludd??
Så jag beslutar mig här och nu att jag gör en slags kompromiss, ska städa skrivbordet, städa och sortera i städskrubben, dammsuga och SEN bara sitta här och se hur långt jag kan få in fingret i naveln..på tal om det, varför är navelludd alltid blågrått nu igen??

Frid på er alla

1 comment:

Anonymous said...

Kul läsning ...//S