Thursday, December 04, 2008

Tööö..:-(

Jahaja...nu töar snön bort skulle jag tro. Såg nån prognos på Aftonbladet att det skulle bli grön jul här uppe..suck så tråkigt, inte bara för barnen utan även för oss..skit!

Nåja..nog kommer tomten ändå med sina renar och klappar, på tal om tomten..viste ni att tomten som han är idag är skapad av Coca Cola!??
Jajamen..så är det..ytterligare ett bevis på komersialismens behov av att skapa tillfällen för oss att handla som tok...vafan klart man måste handla, det kommer ju snart en rödklädd skäggfarbror till dörren..haha.

Sitter och klurar om jag skulle dra ut i garaget en sväng..saknar bara ett vettigt (och säkert) sätt att hissa upp hojen i en bättre arbetsställning...vil inte hålla på ensam och vingla upp den.
Inte bra om jag är borta från jobbet ikväll därför att jag ligger fastklämd under hojen i garaget.
Nå skämt åsido, ska ta och klura ut en bra ide att hissa upp den och sen börja riva isär lite grejs som skall fixas och lackas svart.

Gjorde mig en ekonomisk kalkyl med hjälp av gumman igår, så man har lite bättre koll på vart pengarna tar vägen och framförallt vart dom ska ta vägen månad för månad.
Ska glo och se om jag har nått enkelt hemekonomiprogram som man kan trycka in siffrorna i.

Fridens!

No comments: