Monday, December 15, 2008

Skit i samhället!

Jag och gumman såg Wallander-Hemligheten igårkväll som handlade om pedofiler, en kall rysning gick genom våra ryggrader och samtidigt som man bör se saker som faktiskt finns i vårat samhälle så är det så skrämmande att tänka att en sån sak skulle ske med våra småtroll.
I filmen så sköts pedofilen av pappan (eller en av poliserna som också blivit utnyttjad som barn) och jag ställde mig frågan själv, hur skulle jag reagera om jag kom hem en dag och nån karl skulle vara ifärd med att våldföra sig på ett av våra barn, förhoppningsvis skulle man inte dräpa han...fast jag vet inte..kanske skulle man hamna i nån slags trans och agera från reptilhjärnan..vem vet?
Men och andra sidan, om man dräper en annan mäniska inför sitt barn så är man ju knappast nå bättre..fast nog skulle det klia lite att spöa skiten ur han...sen..

I svallvågen av denna film så var det på nyheterna om en sida som hängde ut alla våldtäcksmän och pedofiler på nätet, jag luskade rätt på den sidan och läste lite..bla Tito Beltrans dom och med äckel och avsky så inser man ju vilka "rovdjur" som finns där ute (inte för att jag varit naiv förrut på nått sätt) i alla sämhällsklasser och geografiska områden.

Som en liten bisak kan jag också säga att jag reagerade en aning över advokatarvodena som utbetalts...ca 350 000:- till en av advokaterna tex...jag återhävdar min tidigare tanke här på denna blogg..byt löner mellan lärare och advokater...då kanske vi skulle slippa många brott och därför behöva mindre advokater. (inte nu slippa sexbrott för det ligger nog i ett felande på ett djupare plan i denne människas natur)...lite grovt tänkt kanske men i botten nog en bra ide att samhället skulle behöva en bättre och mer dedikerad lärarkår..mera resurser till dom bra som finns också.

Nåja...efter att ha läst så mycket skit idag så känns det dags att duscha..hugaligen!

Fridens och håll barnen säkra!

No comments: