Saturday, December 27, 2008

Ute på stan i köphysterin som råder

Vi har varit ute på stan för att köpa snowboard/vinter/utekläder till barnen..tyvärr så är man ju föga hjälpsam i det letandet, fast jag har vist bra smak och vet vad som är praktiskt och sånt tydligen, man står mest med dom andra männen och h änger i affären.

Jag fixade nya frambindningar till Linns bräda iaf när jag ändå bara var där och kollade.


Tanken slog mig att kanske det är nu i kristider som det handlas mest på reorna, brorsan hade sett en som lastade upp 2 st 42¨ plasma tv apprater på Elgiganten, klart vist var dom billiga och vist han kanske bullvanköpte åt nån annan men dom igentliga vinnarna är ju dom som har råd att handla ändå fast det är ekonomikris i världen.

Klart vist fan skulle vi behöva en ny TV men inte är det så högt på priolistan inte, först ska det ju finnas kläder, mat och sånt, så det får vara tills man vinner på lotto, vi klarar oss med gammel fet tv'n...klart om nån vill donera mig en 42 LCD tv så inte tackar man ju nej direkt :-)


Ska ta och skruva isär datorn sen efter nyår och skicka ner lite delar som bråkar på garantiärrende, blir att nyttja gammeldatorn då ett par veckor antar jag...suck!
Slutligen en liten panoramabild från våran ballkong igen :-)

No comments: