Wednesday, November 26, 2008

Snö, datorer och annat..

Hemma och ledig idag..skönt att göra ingenting en stund..ska snart ut och göra lite ärenden dock.

Spelat ett nytt spel idag Call of Duty "world at War" heter det och verkar rätt kul när andan faller på att man vill spela.

Väntar på att posten skall höra av sig och säga att min nya DVD brännare har kommit..den gammla havererade och fick en ny på garantin så allt bara fint med det, måste bara upp på vinden och leta reda på en till SATA kabel(den nya brännaren är en SATA 22x)..ska masa mig ut i snöstormen sen och hämta den samt lite andra ärenden. Minnena i min dator verkar också aningen glappa eller nått så ska se om jag får dom att funka annars blir det att anlita garantin igen på dom också.

Hade nån tanke om att skriva ett samhällsdebatt inlägg här idag men ides inte samt att jag är osäker på om nån ens läser min blogg och skulle kommentera...nåja ska se om jag hinner sen.

Gumman skickade ett SMS och sa att hon köpt ett par arbetsbyxor så att hon kan vara med mig i garaget när vi skruvar hoj sen :-)...nice!
Snacka om att man hittat en underbar kvinna som passar mig som handsken och antagligen passar jag henne som handsken :-) Mot garaget vi tågar hand i hand..

Hittade en snowboard på blocket som jag kanske åker och köper sen ikväll, om skorna passar förstås..ska bli kul att åka i vinter..hoppas bara mitt knä orkar med det, annars får jag väl bli förste eldare och fika fixare i backen..support tekniker typ :-)

Klurar lite på vad att göra på hojen i vinter(även gummans) och ser fram emot det väldans mycket..ska bara lösa det så man får lite mer värme i garaget. Element från återvinningen kanske är ett alternativ.

Nä fan..nu ut och stoppa i motorvärmaren i bilen så man kan åka iväg utan att frysa arselet av sig..brrr!

Frid på er alla!

1 comment:

Anonymous said...

Det var fan vad du är flitig med uppdateringarna! Man hinner ju inte med...;)