Sunday, September 30, 2007

Rocklördag, sol och kaffe på "stekhällen"

Vaknade rätt trevligt imorse, min gumma kom hit och kröp ner med mig i sängen...
Ringde min bror för att höra om dom skulle till stugan och det visade sig att dom skulle gå på "Rocklördag" på kulturens hus.
Vi tyckte det lät som en bra ide och åkte dit vi också, första "bandet" va en ensam tjej med "handledsskärar" texter..men ujuj hon var bra som fan, kanske inte det man var sugen på att höra just då men hon var duktig. Sen äntrade "Travellin Band" scenen, ett gäng tonårspojkar från Överkalix...dom spelade tung blues, hade lite problem med ljudet och nerverna ibörjan men sen börjde det svänga ordentligt minsann. Ja sen tredje bandet var det bästa i mina öron, kommer inte ihåg vad dom hette men var från Happaranda(tror jag), och maken till röja på scen hade man ju knappast väntat sig kl 14:00 en solig höstdag..skickliga musiker och spelglädje som fan hade dom..nåja vi gick när dom var klara därför att Herr Edin..*harkel* var tvungen att skita .
Att gå på stan en solig dag är ju aldrig fel så sagt och gjort, träffade lite vänner jag inte sett på länge och njöt av solen mest, njöt ännu mer gjorde vi nog efter stan när vi åkte ut till en udde ut mot havet där en polare bor, sätt på hans klipphäll och drack kaffe..jag tyckte han borde döpa stället till "Stekhällen" därför att det var sannerligen varmt i solen idag(för årstiden iallafall).
Ikväll mest kollat TV och spelat lite grann, slö och slapp lördag sannerligen, gumman var förbi, som den ängel hon är, med lite överbliven lax och potatis. Tyvärr blev hon tvungen att åka hem nästan direkt därför att en övernattningspolare till pojken saknade sin mamma och var ledsen, men så är de ju bara..fick ju iallfall krama och pussa gumman en liten stund:-) vilket jag var glad över..SMACK!

Blir inte mer intressant inlägg än så här ikväll känner jag så jag slutar nu...frid på er alla!

No comments: