Friday, September 28, 2007

Att man igeeentligen har det bra..

Satt och bekymrade mig över räkningar och sånt tidigare idag...tog hojen och åkte ut i solen.
Satt där med musiken dånande i hjälmen, vinden i håret(det fiktiva långa håret alltså) frihetskänslan svallande i blodet, solen närde mitt ljusbehov och kom på att man har det ju djäääävligt bra ändå.
Man har tak över huvudet, mat(redan där har man det bättre än merparten på jorden) underbar kvinna, MC, bil, kalla öl i kylen och andra saker som man kanske inte uppskattar fullt ut jämt..fan man har ju en sån enkel sak som vatten i en kran!!? Många får gå 5 mil på morgonen för att hämta vatten för dagen.
Nu kanske det här är mitt undermedvetna som försöker få mig på bättre humör, så här i räkningstider, genom att inntala min skalle att jag har det ändå bra..men vist har jag rätt?
I det stora hela så har man fan inget att klaga på!
I helgen skall jag(på stark inrådan från min gumma) städa källaren så jag kan börja måla tavlor igen, hon och barna skall hjälpa till och sen skall jag påbörja den både jobbiga och roliga processen att "starta om" alla aspekter av att måla och skapa, bara själva hantverket i det hela tar ju en tid att komma ihåg..vilken pensel var det nu igen jag använde för att få just den effekten..men KUL ska det bli. Sätter ut lite bilder här sen på mina nya alster.

Nu hoppa i ett varmt bad med en kall öl i näven, ska leka med min badanka lite:-)

1 comment:

Anonymous said...

tare lungt i badet... ser fram emot att se dina alster sen..*L* //S