Friday, November 07, 2008

Nått nytt i världen..?



Börjar med en kvällshöstvy från ballkongen, man längtar dock efter snön en aning nu...sååå mörkt utan snö överallt!
Obama blev ny president i USA, inte för att jag följt valet med nått större intresse men man känner att det är bra att det inte blev den andre krigshetsaren McSlain eller vad han nu hette.
Kan ju bara vara min åsikt som är felgrundad men jag tycker att han verkar vara en krigshetsare än värre än Bush...nåja man får väl se hur Obama är nu iallafall.
Annars så fick en kär gammal vän till mig och hans fru påökning i familjen, en liten pojke har sett svearikes södra nejder och man kan ju hoppas att, eftersom han har Hollänskt far, det blir ännu ett tillskott till sveriges fotbollslag..hehe.
ÄNTLIGEN har jag och gumman fått undan allt och hängt upp nya tavlor m.m. i vårat hem, nu känns det som att månader av flytt och skräp äntligen är över, enda som igentligen behövs göras är att gömma alla kablar i vardagsrummet.
Tusen lampor, sourroundljudanläggning, dator, tv och sånt ska ju ha ström och kablar som bekant. Ska köpa kabellister och dra allt snyggt runt väggarna..sen är det väl som klart....tills nästa gång man skall möblera om eller nått.
Sen behöver herr Edin en liten hurts för kontorsgrejer m.m...tänkte en liten sån blir bra att ha skrivaren på och sen alla småprylar i lådorna, någon som har en till övers?? :-)
Var på föräldramöte igår och satt mest och lyssnade, verkar vara en bra rektor samt en engagerad föräldraskara. Många ämnen berördes och man fick svar på mycket som jag funderade på inann. Lite tråkigt hade det ju blivit om det bara varit en massa "dunkande på axeln" om hur duktiga lärare + rektor är i skolan och sånt budgettrams som försvar för alla motgångar. Man har ju som dålig inblick i skolverksamheten numer, även om jag totalt gick 19 år i skola så var det ju läääänge sedan man var i åttan :s
Någon som är bra på att räkna på elkostnader för uppvärmning av ett garage?
Tänkte kolla upp lite vad det skulle kosta att ha garaget halvvarmt i vinter.
Nä nu är nog kanske tvätten klar (ska det ta 2 timmar på snabbläget??)
Frid på er alla!//mangan

No comments: