Thursday, October 18, 2007

Den digitala pappersvärlden..

Ja jag vet att det är en emotsägelse(digitala pappersvärlden) men ändååå, har nu tillbringat ett antal timmar med att fixa:
Bank ID, skatteverket, arbetsgivarintyg till facket, login till motorvärmare m.m. m.m m.m...
Nog är det kanon att man kan göra det mesta hemifrån samt att man slipper en massa papper, problemet uppkommer när man byter dator och måste göra om allt..och det på samma gång, prova själv komma ihåg alla användarnamn och lösenord till alla möjliga "myndighetssidor"
Men nu har jag då iaf fixat allt samt gjort en liten lista på allt på vanligt papper med en sån där ålderdomlig sak som kallades BLÄCKPENNA!

Skulle tex logga in på Lulebo.se..hmm lösen ordet då vad var det..hmm..ah man kan klicka på knappen "har du glömt lösenordet" kanooon..klickade där och fick upp rutan "det nya lösenordet har nu skickats till den, i din profil, angivna adressen" KANON tänkte jag tills jag kom på att lösenordet till min BBB mail har dragit sig tillbaka någonstans djup i min hjärnas vindlingar..nåja den finns ju kvar i min gammla dator..sparkade igång den gamla burken(efter lite bråkande) men se det gick inte för i outlook där ser man bara lösenordet som ****... "men va faaaan" stog det då i en något irriterad Herr Edin's ruta(förbannande den begynande seniliteten började jag leta i hjärnan efter lösenordet)
Tack och lov så hade den ett antal * (asterixer) som jag tycktes känna igen så jag provade och ta mig fan kom jag inte på det..ujuj..sen in och kolla mailen och hitta det nya lösenordet till Lulebo.se :-) Väl inloggad där så kollade jag hur det går för mig i kön på ett varmgarage, ändra lösenordet till nått man kommer ihåg samt nedtekna det på papper...vidare ställa in motorvärmartiderna så man har varm bil på morgonen samt spar på miljön lite.
Så har min dag sett ut och detta exempel var bara från en sådan sak att fixa..det mesta har gått isamma ton idag dock..gnugga geniknölarna och fippla med saker, blev dock tvungen att ringa till skatteverket för det gick inte ens med BankID inloggning att få ut nått vettigt ur dom siffror som kom fram där (det är INTE jag som fattar trögt..hehe).

Nåja..allt löst nu (tror jag) och nu snart börja dra sig iväg och lägga på gummans nya vinterdäck på bilen hennes...hmm..du det kurrar i magen nu..äta lite borde ju vara på sin plats NU!!

Frid på er!

No comments: