Monday, November 12, 2007

Tropikerna, tårta och öl.

Åkte med jobbet till Piteå i fredags, föreläsning av han som driver ARDA (www.arda-kalix.se).
Intressant och givande faktiskt, känns som att man får uppsöka honom om man får problem med ryggen igen.
Efter det så blev det fest med god mat och trevligt sällskap.
Lördag blev det mera utb och sen drog jag hemmåt för att ta emot vänner som ville fira min födelsedag, gumman hade bakat en massa tårtor och kakor så det blev mycket sött, både hon och tårta..hihi!
Kvällen var tervlig och fylld av skratt och tevligheter..kul!
Idag har man hunnit vara till tant Doktorn på årscheck..alles OK!
Satt och funderade i väntrummet på hur fort man vänjer si vid teknik, jag kör ju med min gammla "hajfena" telefon nu sedan en incident som involverade telefon och toalettstol.
Bara en sån sak som att skicka ett SMS med den gammla telefonen tar ju evigheter, men den går att både ringa med samt slå ihjäl en älg om man behöver...stabil sak är det.
Men ala telefonnummer, kallender m.m. saknar man ju väldigt mycket(dåligt minne som man har).
Nåja en snäll god vän har en telefon som bara ligger som jag skulle få i födelsedagspresent så allt verkar lösa sig till det bättre:-)
Måste åka ut till garaget och fotografera(med min nya kamera som jag fick av gumman) hojen så jag kan skicka till försäkringsbolaget också, ska svänga förbi hos gumman och rive ner en hylla i samma veva..bara jag inte åker på ett till blåöga..ujuj när jag rev garderoben där förra veckan så small det till ordentligt, fick övre garderobsdörren mitt i ögat:-S..svartnade en stund och sen letade vi alla efter ett av glasen till mina glasögon och sen bara på den med än mer frenesi och kofoten...aningen adrenalin var säääkert inblandat också..hehe!

Jahaja...vad mer i mangans värld..hmm..många funderingar om världen och livet förstås men liten motivation att skriva ner det just nu så det får vara tillsvidare tyvärr.

Frid på er alla!!

No comments: