Wednesday, January 20, 2010

Frieri, böcker, skoterkörning och annat roligt

Friade till gumman igår och hon sa JA, vi lastade hela familjen på skotern(Knut var också med) och åkte ut till en grillplats, där stektes jag hamburgare och Gumman tände värmeljus. Efterrätt blev en maräng rulltårta som gumman bakat. Mysigt och fint i mörkret var det.
I goda vänners och familjens sällskap så njöt jag som en prins, med bling bling på ringfingret och eldens stickande rök i ögonen. På hemvägen, 500m innan hemmet, så dök det upp en älg framför oss på skoterspåret. Hon sprang mot vårat hus men vek sen av in i skogen som tur var, rådjuren gillar också att vara just på den platsen..är väl nått gott att äta just där kan jag tänka mig.
Hemma vid halv åtta och spelade sedan GuitarHero World Tour med hela familjen, Knut agerar manager vid  dessa tillfällen. Han är dock en rätt äcklig sådan, han stör och slickar på artisternas fingrar eller så sover han.

Läst Dan Browns nyaste Den förlorade symbolen och den var faktiskt bra, som vanligt en bra blandning mellan bra driven story som går i "film format" och mystik med många vändningar. Inte så religionspolitiskt som tidigare verk men hemliga sällskap i kombination med tro ställs dock i focus.

Den nya skotern har nu hunnits provats ordentligt, eller iallafall ca 20 mil och den går bra..tar lite mycket bensin men det skall jag kolla upp (rem och förgasare).
Släden som jag köpte för en ölback fungerar fortfarande bra, behöver dock en renovering till sommaren(borde ha gjorts sommaren som var men men..). GPS monterat på skotern och det är ju en otrolig hjälp för en som inte har färdats alls i dessa våra nära skogar.

Tyvärr så har en av kompressorerna till bergvärmen gått sönder i huset så det är lite halvpissigt med varmvatten just nu, en ny är dock på väg..30 lök kostar den..hugaligen!

Skjutsat Linn på morgonen och hemma nu och varit ute med Knut, han sov när jag kom hem...följde med ut på en promenad lite motvilligt, och på vägen hem så sprang han före och stod på bron och väntade ivrigt på mitt anländande, sen full fart in och upp i sängen och kurade ihop sig som en rävunge direkt..hehe..han gillar mys och sovning våran "lillebror"..fat bus och spring är aldrig långt borta som tur är :-)


Frid på er!

2 comments:

Magnus said...

Grattis! Jag blir glad och rörd...

Anonymous said...

Gör massor av snöbollsljuslyktor och låter dem sprida ett varmt sken över Er lycka.

Gratulerar och Önskar Er allt gott! QE