Friday, September 26, 2008

Höst, blåst och vuxensakerdag..

Nu är hösten här på riktigt känns det som, blåser styv killing och oranga löv fyller luften och sedemera marken.
Idag har jag mest gjort "vuxensaker", betalat räkningar, ringt och fixat med myndigheter och firmor (tex radiotjänst som vill ha betalt trots att jag flyttat)..telefonköer och växeltelefonister i form av maskiner har man fått nog av idag. Ibland vill man bara skrika i luren "Få ii tala ve en MÄÄÄNISCH!!" (Får jag tala med en määäniska, för er som inte talar bondska).
"Om du vill **** tryck på siffra 1" och såna val, nåja det gick då bra till slut.

Tog och hämtade pojken på skolan(han spelar valthorn och kan inte cyckla med det) sen drog vi på Mekonomen för att hämta farsans däck MEN det hade kommit vinterdäck istället :-S

Jag och gumman har mer eller mindre bestämt oss för att minska våra (mest mitt skulle jag vilja säga) svångremsmått här framöver, så inga mer gottekvällar mitt i veckan och defenitivt inte sååå många såna här tallrikar med "manganmat" som på bilden...surt men det behövs, jag har gått upp rätt mycket i vikt så nu får det vara nog..mina knän skriker av lycka att dom ska få slippa lite vikt och pina.


1 comment:

Ewa said...

WOW, Vilken portion!!!
Känner igen mig i det du skriver, och jag måste också "skärpa till mig". Sedan jag och M träffades har jag (läs vi) gått upp massor... För mycket av det goda helt enkelt, och för mycke TV-soffe-läge. Bra, i lagoma former! Men nu när "smekmånads-året" är över, måste man dra i nödbromsen. Går inte att fortsätta på detta vis.

Va kul att se dig fått en liten familj, gör mig glad, och vilket fint hus ni bor i.

Kram
/Ewa