Monday, September 15, 2008

Får, fönster och en lugn helg..

I Lördags putsade gumman fönsterna och allt gick bara fint tills sista fönstret skulll öppnas...det satt lite fast och gumman tryckte till lite...krasch brak och booom!
Tror du inte hela fönstret lossnade på en sida och hängde och dinglade på väg ner i backen...bara en DJ**LA tur att gumman inte åkte ner och slog sig fördärvad..ojoj!
Hyresvärden ska vist laga det idag, får se hur det går..

Igår söndag så var det 16 får på rymmen på våran gård, inte för att dom gör nån skada eller stör men någon måste ju ha saknat dom små liven, sen så kan dom ju förvirra sig upp på vägen och då är det inte kul..ujuj.
Vi föste dom mot sundet och bort från en del faror iallafall, såg att älvens vattennivå sjunkit lite mer än vanligt och att stängslet dom satt mot älven inte längre var i vatten utan det fanns gott och väl en meter strand för dom att spankulera förbi på..nåja jag ringde hyresvärden och han hade nått telenummer han skulle ringa till fårens husse.

Läste ut boken jag började på i våras( blev tvungen att läsa om dom få kaptitel jag hunnit med), blir inte mycket läsa på sommaren för mig..även om boken kuskat runt med mig i sommar på hojen men sällan har den ens tagits upp, man har annat att göra.
"Den siste Tempelriddaren" heter den av Raymond Khury och den var rätt bra.
Började på Stepehn Kings "Liseys Berättelse" igår och den verkar lovande, gumman har nyss läst den och lovordar den.
Näää nu skall man få sig nått i magen och sen försöka göra nån nytta här hemma innan man skall dra och jobba kväll.


Här bor jag och gumman numera:




Frid!

1 comment:

Anonymous said...

Jäklar vilken schysst kåk! Var ligger det här?

Klart du får bidra med dina gamla misstag om du vill hjälpa till med boken, du har väl ett och annat att bjussa på ;-)