Friday, March 13, 2009

Fjällen, hämta hund och köpa skoter

Jahaja..helgen som var åkte jag ju med grabbarna till Vouggatjålme och det visade sig bli en kanonresa trots lite halvpissigt väder. Kanske lite mera lössnö körning hade varit bra (dålig sikt som fan denna gång) men det blir nästa gång när jag nu har egen skoter som jag ska montera min GPS på.

Bilden är från Ikesjaure och där hade jag ett rejält napp, trodde fan det var en säl....men det löpte sin kos...mest pga att jag satt och halvslöade i solen..men nästa gång skall han upp!

Var till Härnösand oc hämtade Knut i Onsdags, Knut är obetydligt större än en mobiltelefon och är våran nya hund :-)
Ska sätta in en bild på han när jag lyckats fånga yrvädret med kameran!

Sen blev vi skoterägare i går, köpte oss en Lynx 5900 LC som jag hämtade idag, gick fint som snus..ska gå igenom den sen när jag är ledig så man har koll på allt är smörjt m.m.

Nu nå kaffe innan jag skall iväg och jobba..

Fridens!


2 comments:

Anonymous said...

bra start

mangan said...

"bra start" ???