Friday, July 20, 2007

El Stockholmo..

Förra fredagen åkte jag och en kompis till Stockholm, eller vi skulle åka då men det visade sig att han vi skulle bo hos inte skulle komma hem förrns på måndag morgon. Men inte lät vi oss nedslås, vi drog till min stuga och satt i solen, eldade, tog en bastu, tog några öl..kort och gott så mådde vi djävligt gott.
Söndagmorgon så drog vi så iväg neråt landet och det regnade i 52 mil i sträck så när vi kom till Ö-vik så ringde jag min kusin i Sundsvall och hon var hemma och där kunde vi gärna övernatta sa hon. När vi kom fram dit så eldade vi på bastun och fick lite liv i våra då rätt frusna kroppsdelar.
Kvart över fem följande morgon vaknade mangan pigg som en lärka, låg och tittade ut på den bedårande utsikten en stund sen beslöt jag mig för att kliva upp, precis när jag skulle upp kom min polare in från morgonpissen och då tyckte vi att inte ids vi somna om, vi drar iväg.
Ungefär vid 13:00 anlände vi i Stockholm och möttes av vår polare vars lägenhet vi skulle okupera dom närmaste dagarna, vi åkte med hans bil och handlade öl och mat.
Sen lagade jag en Thaiinfluerad köttfärssås med fullkornspasta.
Jag tänkte att vi måste värma upp inför onsdagens Koph a Nyang besök så jag kryddade rätt ordentligt..hehe.

No comments: